Fandom

Magyar Fallout Wiki

Vault Dweller

288pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Vault Dweller
Into the desert.jpg
Száműzve a Vault-ból
faj: ember
kapcsolat: Vault 13 & Brotherhood of Steel szövetséges
szerep: A Puszta Hőse / Az Emberiség Megmentője
helyszín: Southern California
megjelenés: Fallout és Fallout: Brotherhood of Steel
megemlítve: Fallout 2
küldetések: minden küldetés a Fallout-ban
 
Gametitle-FO1.pngGametitle-FO2.pngGametitle-FOBOS.png

Általábanosságban a vault dweller (menedéklakó) olyasvalaki, aki valamelyik Vault-Tec Vaultban él.

Ha nagybetűvel írjuk, akkor a Fallout fő karakterére utalunk, aki a Vault 13-ban született, és arról nevezetes hogy legyőzte a Mestert és az ő szupermutáns hadseregét. Ezután száműzték a Vaultból, és később alapított egy kis falucskát, Arroyo-t. Ő az apja a Falu Bölcsének,és nagyapja a kiválasztottnak de ezt a falu bölcse ezt a rokonságot igen csak leplezi.

ÉletútSzerkesztés

A küldetésSzerkesztés

A Vault Dweller-nek a Vault 13-as Felügyelője adta azt a feladatot, hogy találjon egy másik víztisztító chipet, ahelyett, ami elromlott. A kalandozásai közben végett vetett a mutáns fenyegetésnek, úgy, hogy felrobbantott egy elhagyott katonai bázist, amelyet megszálltak a szupermutánsok és jelentős FEV-t halmoztak fel), majd meggyilkolta a Mestert, és a szektája vezetőjét, Morpheus-t.

A száműzetésSzerkesztés

2162 májusában a Vault Dweller visszatért a Vault 13-ba, miután megölte a Mestert és felszámolta hadseregét, ám a Felügyelő száműzte őt a Vault-ból (mivel azt gondolta zavargásokat okozhat ott). Így nekivágott a Pusztának, de soha nem távolodott el azoktól a hegyektől, amelyek megvédték a Vault-ot a világ fenyegetésétől. A vault néhány más tagja, hallván mi történt vele, úgy döntöttek, elhagyják a bunkert, és csatlakoznak hozzá. A Vault Dweller megtalálta ezt a kis csoportot, és egységgé kovácsolta őket, mivel az újonnan jövők keveset tudtak a kinti világról és a biztos halálra lettek volna ítélve ha nem segített volna nekik. Ebben az időben a Vault Dweller levetette vault ruháját, és soha többé nem húzta magára.
VaultDwellerYoungFace.png

A Vault Dweller arca a Fallout 1 időszakában

A törzsSzerkesztés

2 hónappal később, a Vault Deller észak felé vette az irányt, a nagy kanyonok felé, követői kisebb csoportjával, és megalapították Arroyo kis faluját. Lassan megtanította őket arra, amit az élet tanított neki, megtanultak együtt gyarapodni. Az idő haladtával a szedett-vetett társaság törzsé formálódott. A Vault Dweller szerelembe esett egy Pat nevű nővel közülük, és családot alapított, ahogy a törzs többi tagja is. Arroyo felépítése 2167 augusztus 18-án fejeződött be.

Kezdetben küldtek volna hírvivőket a Vault felé, hogy segítsenek azoknak, akik ugyanúgy gondolkodtak, ahogy ők, de ez lassan elfelejtődött. A Vault Dweller megtanította azokat a praktikákat, ami a túléléshez kellett, és ahhoz hogy erőssé váljanak. Megtanuljanak harcolni, hogy megvédjék azt, ami az övék.

A Vaul Dweller és Pat irányítása alatt a falu virágzott. 2188-ban, a lányuk született, aki később a Falu Bölcse lett, és a közösség vezetője.

Az érkezésSzerkesztés

2208 január 16-án, sok évvel Pat halála után a Vault Dweller megírta a memoárjait. Később, miután eltűnt Arroyo-ból, elvonult meghalni és az ágyán hagyta levetett Vault egyenruháját. Néhányan azt mondják, az égi szellemek vették magukhoz, néhányan úgy tartják, úgy érezte itt az idő a távozásra, és a Bölcsekre hagyni a falu kormányzását . Egy Holddal-ciklussal később a gyász véget ért és az élet újra visszatért a normális kerékvágásba. Évekkel később a Vault Dweller unokája, a Kiválasztott megszületett.

Gametitle-FOBOS.png A következők a Fallout: Brotherhood of Steel-en alapulnak, egyenlőre nem hivatalosan kapcsolódnak a történetbe.

Fájl:VaultDwellerOldFace.png

A pletykák úgy tartják, miután a Vault Dweller elhagyta Arroyo-t, újra nekivágott vándorolni. Az egyetlen hely, ahol látták egy kisváros, Carbon volt. Itt segített a helyieknek elbánni az őket fenyegető rablóbandával. Úgy hiszik, segített egy Beavatottnak is, aki a Mester megmaradt mutáns seregit üldözte, és néhány Acél Testvépriség-beli bajtársát kereste. Őt elirányította Los Angelesbe. A beavatott ezért nekiadott valamit: egy Vault 13-as kulacsot, ami valahogy a Carbon Mill-be került.

ÖrökségSzerkesztés

Arroyo és a Chosen One mellett a Vault Dweller tettei tovább élnek, és szerte a Pusztában nagy tiszteletnek örvend. A szobra az Új Kalifornia Köztársaságban van felállítva.

Említésre méltó, hogy két különböző néven emlékeznek rá: a Vault Dweller (azok hívták így, akik biztosak voltak benne hogy egy Vault-ból származik) és az Idegen (azok hívták így, akik nem kérdőjelezték meg nagyságát, de nem voltak biztosak enne, honnan jött). Önmagát úgy említi memoárjaiban, mint Vándor. Gyerekek, akik hallották az ő történetét gyakran játszották azt, hogy meg kell találniuk a Vault 13-at, s felnőve annak szentelték életüket, hogy bebizonyítsák, tényleg létezik. Tandi elnök segítette volna ezeket a kalandozókat, de a hiábavaló kutatások kudarcot vallottak.

Fallout: Brotherhood of Steel statisztikákSzerkesztés

Ő ugyancsak játszható karaktere a Fallout: Brotherhood of Steel-nek, amennyiben végigjátszuk. Hasonló Cyrus-hoz és Rhombus-hoz, bár van néhány extra tulajdonsága. Egyértelműen ő a legerősebb karakter a játékban.

JegyzetekSzerkesztés

Amíg a Fallout-ban a játékos választhatott milyen nemű legyen a karaktere, a Fallout 2-ben a források alapján a karakter férfi volt.

IdézetSzerkesztés

  • Mindig arra gondoltam, amikor a Fallout történetben, amire a Felügyelő gondolt a pálcikahúzásnál. "Nézd, valakinek ki kell mennie, és az valószínűleg meg fog halni, úgyhogy gyere és húzz egy pálcikát." Valaki kitalálta - valószínűleg nem a Felügyelő, mivel ő semmiképpen nem ment volna ki- hogy mindenki húzzon pálcikát, mert úgy igazságos. De legyünk őszinték, a vault dwellerek elborzadtak annak a gondolatától, hogy kimenjenek, és a megrémített emberek nem mindig a legmegfelelőbb döntést hozzák. Bár, amikor a buta Larry húzta ki a rövidebbet, a Felügyelő valószínűleg megszabadította a génállományát néhány nemkívánatos elemtől. - Tim Cain a DAC forum-on

Megjelenések a játékbanSzerkesztés

A Vault Dweller a játékos karakter az első Fallout-ban. Feltűnik a Fallout 2-ben is, és mint minden részhez hasonlóan, a Fallout 3-ban is: Az Acél Testvériség Citadellájában a Maxwell család történeti terminálján az Archívumban. Úgy említik, mint John Maxon szövetségese. Az idős Vault Dweller tesz még egy kitérő kalandot a ''Fallout: Brotherhood of Steel'' -ben is, mint feloldható rejtett karakter, és a legerősebb szereplőként jelenik meg, öreg kora ellenére.

A Fallout 3-ban továbbá említést tesz róla Butch DeLoria, a gyerekkori bandájuk neveként. Paul Hannon Jr. javasolja a nevet, mire Butch annyit felel: "Miért kellene, hogy egész nap Vault Dwellernek hívjanak?"

GalériaSzerkesztés

Játszható karakterek a Fallout játékokban
a Fallout főbb karakterei
Fallout: Brotherhood of Steel főbb karakterei
Vault 13

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki