Fandom

Magyar Fallout Wiki

Vault 15

288pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Fallout/Fallout 2 helyszín
Vault 15
Fo2 Vault 15 Good Ending.png
vezető: nincs
Fallout 2 - Darion
doktor: Fallout - nincs
kereskedők: Fallout - nincs
küldetés: Találd meg a Vízchipet
Mentsd meg Chrissy-t
Öld meg Darion-t
Megegyezés az ÚKK-val
Add oda a hatóságoknak a Kém holodisc-et az ÚKK-ban
részek: Felszín
Bejárat
Pihenők
Parancsnoki központ
Szervezetek: Vault Dweller-ek, Új Kánok
térképjelzés: Vault 15
Fo1 Vault 15 Townmap.png
 
Gametitle-FO1.pngGametitle-FO2.pngGametitle-FB.png
Sajnos túl sokan voltunk és az élet nagyon rossz volt. Volt egy szakadás, és néhányan elmentek, elvíve a legjobb felszereléseket. Néhányan közülünk megpróbáltak itt maradni. De aztán megtámadtak. Elég fájdalmas volt, aztán itt kötöttem ki. Most megpróbálok segíteni az embereken..."

Katrina Shady Sandsből

Vault 15 egyike a Vault-Tec bunkereinek. Mint a menedékek többsége, az Enklávé nagy szociális kísérleteinek része. Arra tervezték, hogy zárva maradjon 50 évig, túlnépesedjen, és extrém ideológiákkal és kultúrákkal rendelkeztek lakói.

TörténelemSzerkesztés

A helyzet, amihez a kísérlet vezetett, szakadást okozott a lakói között és négy csoport örökre elhagyta a bunkert, hogy kimerészkedjen a pusztába. Három csoport közölük rablóbandákká alakult: a Sakálok, a Viperák és a Kánok bandájára. A negyedik csoport nem messze a menedéktől letelepedett és megalapította Shady Sands-et.

FalloutSzerkesztés

Amíg a három banda a falut és egymást sanyargatta éveken keresztül, a Vault 15 teljesen használhatatlanná vált. Egy napon a Vault Dweller miközben vízchip-et keresett a Vault 13 számára rábukkant, de csak működésképtelen áramellátást, beomlott barlangjáratokat és beázott kamrákat talált.

KüldetésekSzerkesztés

Fallout 2Szerkesztés

Nyolc dekáddal később, miután Shady Sands lakói megalapították az Új Kalifornia Köztársaságot, önkényes letelepülők jöttek, és egy kicsi sátorvárost állítottak fel. Nemsokkal később megengedték egy Darion nevezetű embernek, hogy belépjen a vault-ba, azzal a feltétellel, hogy megjavítja a bunker rendszerét, és segít a letelepedetteknek élelemhez, vízhez és szórakozáshoz jutni. Elsőre, ezek a feltételek megvédték az ottlakókat, és lehetőve tették nekik azt, hogy ellenálljanak az Új Kalifornia Köztársaság nyomásának, hogy beléphessenek a vault-ba.

Ezután megérkezett a Kiválasztott. Tandi elnök felbérelte, hogy szivárogjon be a Vault 15-be - vagy legalább érje el a letelepedőknél, hogy az ÚKK is beléphessen oda - hogy számítógépalkatrészeket szerezhessenek, amelyek elengedhetetlenül fontosak a köztársaságnak a további terjeszkedés céljából. Amíg a Kiválasztott a küldetésén dolgozott, közben világossá vált számára, mi is Darion igazi célja... Ő és az emberei valójában egy rablóbanda, akik az Új Kánoknak hívták magukat, és a menedéket használták titkos bázisukként. Egyetlen céljuk a bosszú volt - minden ellen amit Tandi és a Vault Dweller képviselt. A letelepedettek étele és vize nem a vault-ból jött, hanem az Új Kánok zsákmányai voltak, amelyet a pusztában szereztek az ÚKK és Vault City között.

Darion ironikus halála után, akit annak a leszármazottja ölt meg, aki ellen bosszút esküdött 8 évvelkorábban, a letelepedettek elfogadták az ÚKK segítségét, és a leggyorsabban növekvő köztársaság részévé váltak az Egyesült Államok kontinensén.

KüldetésekSzerkesztés

HibákSzerkesztés

A Vault 15 elosztása eltér a két játékban. Ez valószínűleg Darion és bandájának beágyazása és újramodellezése során történhetett, de lehet a fejlesztők hibája is.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki