Fandom

Magyar Fallout Wiki

Vault 13

288pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Vault 13
Icon vault.png
Votf.jpg
map marker: Vault 13
szekciók: Barlangbejárat
Bejárat
Pihenőhelyek
Parancsnoki központ
vezető: Vault 13 Overseer (Fallout)
Gruthar (Fallout 2)
orvosok: Joseph (Fallout 2)
küldetések: Találd meg a Vízchip-et
Találd meg a víztolvajt
Nyugtasd meg a lázadókat
Öld meg a Mutánsok Vezérét
Semmisítsd meg a Mutánsok forrását
Fallout 2 várostérkép
 
Gametitle-FO1.pngGametitle-FO2.png
Gametitle-FO1.pngGametitle-FO2.png

A Vault 13 (vagy V13, 13-as Menedék) egyike a Vault atombiztos bunkereknek, amit a Vault-Tec fejlesztett ki. Ez a menedék az otthona a Vault Dwellernek. A V13 kulcsszerepet játszott a Mester terveiben, mint a néhány érintetlenül megmaradt bunker egyike. A Vault 13 valószínűleg a Whitney-hegy alatt található, ahogy az a térképen behatárolható.

TörténelemSzerkesztés

ÉpítésSzerkesztés

2063 augusztusában kezdődött el a Vault építése és 2069 márciusában fejezték be. A teljes férőhely-kapacitás 1000 fő volt, és 10 évre csukódott be az ajtaja, bár az Enklávé kísérlete miatt sokkal tovább volt zárva. 200 évre tervezték ezt az időtartamot, hogy tanulmányozhassák a teljes elszigeteltség hatásait.

A kezdő költségek 400,000,000,000 dollárra rúgtak, de a végleges összeg 645,000,000,000 dollár lett. Egy Gondolkodó Gép szuperkomputerrel volt felszerelve, és a fő energiaforrása geotermikus forrásból táplálkozott. A másodlagos energiaforrást a General Atomics Nuclear Power biztosította. A Vault teljes építkezési felszereléseket tartalmazott, hidro-farmokat, víztisztító rendszert, mely egy földalatti forrásból szállította a vizet, védelmi fegyverzetet 10 ember számára, valamint kommunikációs és szórakoztató eszközöket (a teljes időtartamra). Kiegészítésként extra felszerelést, a Garden of Eden Creation Kit-et, (az eredeti kettő helyett három darabot, emiatt tartalék vízchip-et nem, amit a Vault 8 kapott meg).

Vízchip promlémákSzerkesztés

Fo1 Intro Water system.png

a Vault 13 víztisztító rendszere

2161-ben a V13 egyetlen víztisztító chipje felmondta a szolgálatot. A Vault Dweller-t választotta ki az Overseer véletlenszerűen a feladatra, hogy keressen a pusztaságban egy újat. A küldetés 2161 május 10-én ért véget. Az Overseer megadta a Vault 15 helyzetét a Vault Dwellernek ahol valószínű volt, hogy talál egy új chipet. A küldetéshez adott még egy fegyvert és lőszert is.

A Vault Dweller száműzetéseSzerkesztés

A Vault Dweller kalandjai végére felszámolta a mutáns fenyegetést, és visszatér a Vault 13-ba, ám rossz hírek fogadják. Az Overseer attól való félelmében, hogy lerombolja a kísérlete és rábírja az embereket hagyják el a Vaultot, inkább száműzte őt. Ám elkeseredetten kellett tudomásul vennie, hogy sok ember vele tartott a száműzetésbe, a Pusztába. Az Overseer megpróbálta megakadályozni ezt, és halálbüntetést rótt azokra, akik el akartak menni, valószínűleg miután már kiderült a részvételük a kísérletben.

A Vault Dweller és az emberek elindultak nyugatra, és egy kis falut alapítottak, Arroyot, és később bennszülöttekké alakultak. A Vault 13 úgy maradt meg gyermekeik és unokáik között, mint a Szent Tizenhármas. A Vault Dweller unokája, a Kiválasztott indult el megkeresni a Vault 13-at és elhozni onnan a GECK-et, amikor a falu elkezdett haldokolni.

HalálkarmokSzerkesztés

2242 május 15. és 17.-e között az Enklávé felnyitotta a V13-at, és elrabolta lakóit. Behatárolhatatlan idővel később az Enklávé által teremtett, egy csoport intelligens Halálkarom új otthonra lelt az elhagyott Vault-ban. A Halálkarmok erős falkaösszetartást mutattak, sőt, néhány embernek megengedték, hogy békében éljenek mellettük. Amikor ősszel a Kiválasztott megsemmisítette az Enklávét, a V13 és Arroyo túlélői megalapították Új Arroyo-t.

A Vault 13-hoz kapcslódó dokumentumokSzerkesztés

A Vault Dweller Túlélési Útmutatója
A Vault Dweller Memoárjai

GalériaSzerkesztés

Vault 13
Vault-Tec Vaultok
Fallout helyszínek
Fallout 2 helyszínek

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki