Fandom

Magyar Fallout Wiki

Fallout sorozatok

288pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

FO1Logo.png

Fallout egy számítógépes szerepjáték sorozat, amelyet eredetileg az Interplay készített és adott ki. Bár a történet a XXII. században játszódik, a megjelenést és a hangulatot nagyban meghatározza a II. világháború utáni 1950-es évekbeli hidegháborús hangulat, az atomtámadástól való félelem. A játékot sokszor a Wasteland nemhivatalos folytatásaként is értelmezik, bár ennek a jogai az Electronic Arts tulajdona jelenleg is. Bár Brian Fargo, a Wasteland egyik eredeti fejlesztője megtalálható a Fallout, Fallout 2, és Fallout Tactics főcímében is ("Brian Fargo bemutatja") . Még akkor is, ha a Fallout sorozat nagyon sok utalással, tárggyal, személlyel és küldetéssel rendelkezik, ami a Wasteland-re utal, a játék két különböző univerzumban helyezkedik el, távol egymástól.

Három szerepjáték van a sorozatban (Fallout, Fallout 2 és Fallout 3), valamitnt egy csapat-alapú taktikai játék (Fallout Tactics: Brotherhood of Steel) és egy labirintusszerű akciójáték Playstation 2-re és Xbox-ra (Fallout: Brotherhood of Steel). A Bethesda Softworks, a Fallout 3 fejlesztője birtokolja a tejles Fallout jogokat, bár az Interplay levédette a Fallout MMORPG jogait a Bethesda-tól.

TörténetSzerkesztés

Great war.jpg

Nagy Háború

A Fallout világa a "mi lett volna ha" elméletére épül, amiben az Egyesült Államok megpróbál áttérni a fúziós technológiákra, hogy még hatalmasabb lehessen és ne függjön annyira a kőolajtól. Ezt 2077-ig nem sikerült elérniük, röviddel ezután pedig konfliktusba keveredik egy olajmező miatt Kínával a Csendes-óceáni partoknál. Ez egy nukleáris összecsapással ér véget, ami egy poszt-apokaliptikus világot eredményez, amiben a játék játszódik. A Fallout 2-ben hangsúlyozva van, hogy nem tudni, ki lőtte az első rakétát.

A nukleáris összecsapás előtt hatalmas Vault-okat építettek szerte Amerikában, amelynek célja a lakosság megóvása volt a sugárzás veszélyeitől. Habár csak 122-őt készítettek, kb. 400 000 lett volna elegendő a teljes lakosság megvédéséhez. Az építésük nem azért történt, mert ezekkel a Vault-okkal az emberiséget akarták megmenteni, sokkal inkább azért, hogy szociális kísérleteket végezhessen az amerikai kormány. A legtöbb Vault tartalmazott néhány különbséget, főképpen olyan dolgokban, amivel befolyásolni próbálták az embereket (és összességében a személyes karakterisztikáját a lakóinak). Ilyen volt a 69-es Vault is, amelybe a jelentések szerint 999 nőt és egy férfit zártak.

A sorozat minden eleme ezeket a tényeket kontextusként kezeli a kalandok során is: a helyszínek legtöbbje, amelyen a játékos keresztül halad tele van roncsokkal, ugyanúgy, ahogy a radioaktivitás is mindenhol jelen van. Ezek a hatások nincsenek korlátok közé szorítva a játékban. Mutálódott túlélők - azok akik a támadást a Vault-on kívül vészelték át - nem ritkán megjelenésükben nem emlékeztetnek emberre. Még a háziállatok is - amiket legfőképpen a tehenek tesznek ki - ritkán láthatóak kevesebb mint két fej nélkül.

Kiadott játékokSzerkesztés

Fallout sorozatSzerkesztés

Az eredeti két játékot az Interplay RPG szekciója fejlesztette, (nevezetesen a Black Isle Studios a Fallout 2 során) és az Interplay adta ki 1997 és 1998-ban.

2004-ben a Bethesda Sofworks megvásárolta a jogokat az Interplay-től, hogy elkészíthessen három Fallout játékot. 2007-ben elnyerték a teljes Fallout franchise-t, 2008-ban pedig kiadták a Fallout 3-at.

FalloutSzerkesztés

Boxart.jpg

a Fallout doboza

Lásd: Fallout

1997-ben adták ki PC-re és Mac-re, a Falllout a szellemi örököse a az 1988-as Wasteland-nek. . A játékban lévő protagonistát azzal a feladattal bízzák meg, hogy cserélje ki az otthonában, a Vault 13-ban eltörött vízchip-et. A játék Kalifornia déli részén játszódik egy poszt-apokaliptikus világban, 2161 kezdetén. Eredtileg a GURPS szerepjáték rendszerét tervezték a játékba, de ebbe Steve Jackson, a GURPS kitalálója nem egyezett bele. A játék erőszakos tartalma megkövetelte egy új rendszer kifejlesztését, a SPECIAL-ét. A Fallout atmoszférája a II. világháború utáni időszakot és a hidegháborús időket idézi. Néhány kulcsfigura, aki dolgozott a Fallout-on később távozott az Interplay-től, és megalakította a Troika Games-t.

Fallout 2Szerkesztés

Fallout2front.jpg

a Fallout 2 doboza

Lásd: Fallout 2

A Fallout 2-t 1998-ban adták ki PC-re és Mac-re. A fallout motorját használja néhány apró módosítással. 80 évvel az első rész után játszódik, a Fallout 2 a Vault Dweller leszármazottairól szól, a Fallout protagonistájáról. A játékos elfogadja a Kiválasztott szerepét, és megpróbálja megmenteni Arroyo-t, a faluját jó néhány év szárazság után. A játék néhány fejlesztést tartalmaz az előző részhez képest, például lehet szabályozni a NJK csapattagok viselkedését és az emberek odébb lökését ha elállnak egy átjárót. Magába foglal még nagyon sok megkérdőjelezhető változást, beleértve hogy láthatóan több viccet és paródiát tartalmaz. .

Fallout 3Szerkesztés

Fallout3 Cover Art PC.jpg

Fallout 3 PC doboz (PC verzió)

Lásd: Fallout 3

A Fallout 3 egy poszt-apokaliptikus számítógépes- és konzoljáték, amelyet a Bethesda Softworks jelentetett meg, az Interplay Fallout és Fallout 2 folytatásaként. 2008. október 28-án adták ki Észak-Amerikában, és 2008. október 31-én Európában PC-re, Xbox 360-ra és Playstation 3-ra.

A játék 2277 környékén játszódik, a valaha létezett Egyesült Államok Keleti Partvidékén, leginkább Washington, DC , Maryland és Virginia térségében. Nem közvetlen folytatása az előző részek történetének. A játékmenet magába foglalja az harmadik-személyű nézetet és a valós idejű harcot, ellentétben a korábbi részekkel amely izometrikus nézetű volt és körökre osztott.

Fallout spin-off-okSzerkesztés

Fallout Tactics: Brotherhood of SteelSzerkesztés

Fallout Tactics Box.jpg

Fallout Tactics doboz

Fallout Tactics: Brotherhood of Steel egy taktikai játék, amelyet a Micro Forté fejlesztett és az Interplay adott ki 2001 elején. Bár magas pontot kapott az értékeléseken, (PC Gamer 85%-ot adott), nagyon sok rajongónak nem tetszett a játék. A Fallout Tactics a taktikai harcra koncentrál inkább mint a szerepjátékra. Az új harcrendszer magába foglalt új módokat, új állásokat és módosítókat, de nincsenek párbeszéd opciók. A legtöbb kritika a történetre volt: nem illeszkedett az első két rész történetéhez, sem pedig a játékmenethez, nem egyezett a Bethesda Softworks kánonjával. A Tactics az első olyan játék, amibe a játékosnak nem szükséges körökre osztott harcban játszani, és az első amely beállításokat tesz lehetővé a csapattagok tulajdonságain. A Fallout Tactics magába foglalja a multiplayer módot, ahol a játékos más játékos által összeállított csapattal mérheti össze az erejét. A korábbi játékokkal ellentétben amelyek Kaliforniában játszódtak a Fallout Tactics Középnyugaton játszódik.

Fallout: WarfareSzerkesztés

Fallout Warfare Logo.jpg

Fallout: Warfarecímlap

Fallout: Warfare egy asztali társasjáték, amelyik a Fallout Tactics történetén alapul, és a SPECIAL rendszer egyszerűsített változatát használja. A szabálykönyvet Chris Taylor írta, és elérhető a Fallout Tactics bónusz cd-jén, kivágható miniatűrökkel együtt. A Fallout:Warfare magába foglal 5 különböző szervezetet, járműveket, 4 játéktípust, és 33 különböző egységet. A játékhoz csak egy tízoldalú dobókocka kell. A SPECIAL rendszer módosításai lehetővé teszik minden egységnek az egyedi statisztika beállítását, és speciális képességeket használhatnak, beleértve a pilóta, doktor és javítás képességeket. A Fallout: Warfare kézikönyv egy része küldetések végrehajtását is lehetővé teszi a Warfare szabályok szerint. A játék ingyenesen elérhető a No Mutants Allowed rajongói oldalról, valamint számos egyéb forrásból.

Fallout: Brotherhood of SteelSzerkesztés

BoxArt FOB.jpg

Fallout: Brotherhood of Steel doboz

Fallout: Brotherhood of Steel volt az első Fallout konzoljáték (Playstation 2-re és Xbox-ra) amikor 2004-ben kiadták. Egy Brotherhood of Steel beavatott öngyilkos küldetését tartalmazza, hogy megtaláljon néhány Brotherhood paladint. Egy akció-szerepjátékként a BoS jelentősen különbözik a korábbi kiadásoktól, mind játékmenetben és játékstílusban is. A Bos három új helyszínt tartalmaz: Carbon városát, Los-t és a Titkos Vault-ot. A játékban nem szerepelnek olyan NJK-k, akik csatlakoznának hozzád. A BoS összességében nem követi a kánont, nagyon sok ellentmondás és különbség van a Fallout-hoz és a Fallout 2'-höz képest. A játék zenéjét olyan rockbandák készítették, mint például a Slipknot és Killswitch Engage, ez ellentétben a Fő Fallout sorozattal, amiben az The Ink Spots és Louis Armstrong zenéje hallható.

Fallout válogatásokSzerkesztés

Fallout TrilogySzerkesztés

Falloutcollection.jpg

Fallout Collection doboz

Fallout Trilogy (más néven Fallout Collection vagy Saga Fallout) a három PC játék válogatása, ami tartalmazza a Fallout: A Post Nuclear Role Playing Game-t, Fallout 2-t, and Fallout Tactics: Brotherhood of Steel-t.

Fejlesztés alattSzerkesztés

Fallout: New VegasSzerkesztés

Fallout: New Vegas a címe a közelgő Fallout"" játéknak, amelyet az is Obsidian Entertainment kezdett el fejleszteni.

Április 20.--án megegyezés született a Bethesda és az Obsidian Entertainment között, egy új fallout játék készítéséről. Keveset tudni eddig róla, csak annyit, hogy a poszt-apokaliptikus Las Vegas-ban fog játszódni. A tervek szerint Xbox 360, PC és PS3 platformokkra fogják kiadni, valamikor 2010 és 2012 között. A Bethesda nem akar megint tíz évet várni egy újabb résszel.

Project V13Szerkesztés

Project V13.jpg

Project V13 logo

Project V13 a kódneve egy egyenlőre még kiadatlan MMORPG-nek, amit az Interplay fejleszt Chris Taylor-al, a Fallout egyik megálmodójával.

Míg hivatalosan nem adták ki, úgy hisszük van egy Fallout Online, (becenevén FOOL, amit a rajongók készítettek. Ez egy olyan MMORPG ami a Fallout univerzumban játszódik. Az Interplay megvásárolta a jogokat egy ilyen játékra, miután eladta a jogokat a Bethesda-nak, azóta bevonták a fejlesztésbe eredeti Fallout fejlesztőit is.

Befejezetlen játékokSzerkesztés

  • A Fallout Tactics 2 alapvetően zöld utat kapott az Interplay-től, nem sokkal a Fallout Tactics után, és a fejlesztést el is kezdte a Micro Forté, de aztán nem folytatták.
  • A Fallout játék PLayStation-re (3-4 hónap fejlesztés után abbahagyták a fejlesztését)
  • Van Buren (BIS project codename), egy próbálkozás a Fallout 3-hoz a Black Isle Studios-tól, a Project Jefferson előtt, abbahagyták a fejlesztést, amikor az Interplay elvesztette a D&D jogokat PC-re. Nem tartott túl sokáig a próbálkozás, és a fejlesztőket utána elbocsátották vagy elküldték.
  • Fallout: Brotherhood of Steel: Vagrant Lands - egy rész a FOBOS-hoz
  • Fallout d20, egy Fallout PnP RPG, hivatalosan a Creeper Glutton Games fejlesztése alatt. Befejezték, miután elálltak a Bethesda Softworks-től, a Fallout 3 kiadójától, jelenleg egy átfogó poszt-apokaliptikus játékként folytatják.

Valószínűsíthető jövő és játékokSzerkesztés

Nem hivatalos játékokSzerkesztés

Fallout modsSzerkesztés

A rajongók által készített Fallout mod-okért lásd: Vault-Tec Labs, a Fallout Modding Wiki

Fallout sorozat

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki