Fandom

Magyar Fallout Wiki

Fallout kulturális utalások

288pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Gametitle-FO1.png
Gametitle-FO1.png

Doctor WhoSzerkesztés

Az egyik véletlenszerű találkozásnál a pusztában a játékos egy kék telefonfülkét találhat. Ahogy a játékos közelebb megy, fény kezd el villogni benne, majd eltűnik a fülke. Ez a TARDIS, egy időutazó hajó az angol TV sorozatból, a Doctor Who-ból. Van egy NJK is, K-9, a doktor társaságából, a Falout 2-ben és egy Harkness nevű android, Jack Harkness utá, aki szintén nem tud soha meghalni.

DűneSzerkesztés

Mentátok arra valók, hogy megemeljük az Érzékelést. Frank Herbert Dűnéjében voltak élő számítógépek, amlyek Mentátokat használtak a tudatosságuk növelésére.

Godzilla Szerkesztés

Egy véletlen találkozásnal találhatsz egy hatalmas lábnyomot, egy halott testtel az alján. Találhatsz egy Stealth boy-t a hullánál. Ez Godzillára utalhat, (és valószínűleg egy rövidfilmre: Bambi vs. Godzilla).

Mad MaxSzerkesztés

Madmaxanddog.jpg

A Mad Max, "The Road Warrior" valószinűleg az egész játékra nagy hatással volt, leginkább a kutya és a design, a bőrdzsekivel a Fallout-ban, Fallout 2-ben, és a Fallout 3-ban. Max-et Harlan Ellison alkotta meg egy poszt-apokalitikus rövid történetben és az Eggsucker-re és egy vázlat a grafikus novellára, Vic és Blood. Max in turn was influenced by Harlan Ellison, in his post-apocalyptic short stories A boy and his dog and Eggsucker, and his script for the graphic novel Vic and Blood. Ellison nem a megteremtője, de nem is az egyetlen képviselője a műfajnak, a Fallout sorozat a példa arra, hogy még mindig létezik.

Ponyvaregény Szerkesztés

A Vault 13 bejáratánál van egy hulla. Megvizsgálva a következő üzenetet kapjuk: "Ed-et látod. Ed halott. Ez a Ponyvaregény aranyórás történetére utal: "Zed halott."

Simpson csalásSzerkesztés

A bevezető mozi a TV-n (a fajtája Radiation King) a TV neve, amilyen régen Homérnak volt.

South ParkSzerkesztés

Officer Kenny a Hub-ban meghal egy csatában, és a karakter így kiált fel: Szemetek! Megölték Kenny-t!

Star Trek Szerkesztés

Találhatsz egy lezuhant űrhajót a véletlen találkozások közben. A testek körülötte a Star Trek flotta egyenruháját viselik, és találhatsz egy hypo-spray-t, ami nagyon hasonló ahhoz, amit a Star Trek-ban használtak.

TOOLSzerkesztés

Nagyon sok épületen van poszer a Fallout 1-ben és a Fallout 2-ben, amely Maynard együtteséből van, a TOOL-ból. A poszterek egy album része, amely a banda második albumán az "Undertow"-on találhatóak 1944-ből.

They LiveSzerkesztés

A Brotherhood katonák akik veled mennek a mutáns bázisra, néha azt mondják: "Szétrúgok néhány segget, aztán rágózok egyet, de elfogyott a rágóm" Nada szerepéből valók a They live-ből, de Feltűnik a Duke Nukem 3d-ben is.

Majmok bolygójaSzerkesztés

A sor: "Nem hiszem el, hogy azok a rohatdékok tényleg megcsinálták. A pokolba velük." a Captain Maxson naplója nagyon hasonlít Charlton Heston híres kirohanására ("Végre megcsináltuk... Eszelősek! Felrobbantottátok! Ah, átkozottak! Vigyen el titeket az ördög!!") a végső jelenteben az 1968-as filmből.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki