Magyar Fallout Wiki

Fallout SPECIAL

288pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Gametitle-FO1.png
Gametitle-FO1.png

Fallout áttekintés
KarakterekHelyszínek
TeremtményekKüldetések
Tárgyak
Lőszer
Páncél és ruházat
Könyvek
Fogyasztható dolgok
Holodisk-ek
Fegyverek
Egyéb tárgyak
Robotok és számítógépek
SPECIAL
Elsődleges statisztikák
Származtatott statisztikák
Perk-ek
Készségek
Jellegek
SzervezetekSpeciális találkozások

Elsődleges statisztikákSzerkesztés

SPECIAL egy betűszó, az angol Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility and Luck kezdőbetűiből tevődik össze Arra használják, hogy meghatározzák egy karakter képességeit és az elérhető perk-eket.

Származtatott statisztikákSzerkesztés

A származtatott statisztikák a karakter azon értékei ameléyek valamilyen előzetes értékből lettek kiszámolva (elsődleges statisztikák vagy olyan statisztiikákból, amelyet a karakter nem tud befolyásolni közvetlenül.) A származtatott statisztikák a Fallout-ban:

KépességekSzerkesztés

18 különböző képesség van a játékban. 0-tól 200%-ig terjedhet az értékük. Az alapértékek 1-es zinten a karakter alap értékeiből vannak kiszámolva, és az értékek 0 és 50% között lehetnek. MInden esetben ha a játékos szintet lép képességpontokat kap, ami 5+ 2xIntelligenciával egyenlő. A játékos választhatja a címkét, azaz 18-ból 3-at. A címkézett képességek kétszer olyan gyorsan fejlődnek, mint általában.

Hogy milyen magasra tudjuk fejleszteni a karakter képességeit, az a karakter értékeitől függ: egy alacsony Intelligenciájú karakter nem lesz képes olyan magasra vinni a Tudomány képességét, mint egy magas Intelligenciával rendelkező. Ahogy a képességek magasabb szintet érnek el, egyre többe kerül a fejlesztésük.

Képességek a Fallout-ban:

Képességek fejlesztéseSzerkesztés

Könyvek találhatóak a játék világában, amelyek emelhetik a képességek szintjét, bár elég kevés van belőlük. Ha egy képesség elér egy bizonyos szintet, a könyvek már nem segíthetnek növelni. Néhány NJK is megtaníthat bizonyos képességekre.

Néhány képesség akkor is növekszik, ha valamilyen tárgyal rendelkezünk. Ilyen lehet például a tolvajkulcs, amely a Zárfeltörés képességre hat. Néhány kemikália is megnövelheti ideiglenesen a képességeket. bár gyakran visszafordíthatatlan hatásai vannak, mint a függőség.

JellegekSzerkesztés

A karakter készítésnél a játékosnak választania kell két jelleg]]et. A jellegek a karakter hátterét mutatják. Néhány jellegnek mélyreható hatása van a játékmenetre. Egy jelleg aljában egy pozitív és egy negatív hatást tartalmaz. A Perk-ek alatt van felsorolva a karakterlapon. Ha egy jelleget kiválasztottunk, később már nem módosíthatjuk azt (kivéve ha a Mutálódás! perk lehetővé teszi, hogy egy jelleget egyszer megváltoztassunk.

Perk-ekSzerkesztés

Perkek a játék speciális elemei a szintfejlődés során. Minden harmadik szintlépéskor ( vagy minden negyediknél, ha a karakter rendelkezik a Képzett jelleggel), a játékos választhat egy perk-et. A perk-eknek speciális hatásuk van, legtöbbjük nem elérhető a normál játékban, például a több akciópont körönként a játékosnak. Nem úgy mint a jellegeknél, a legtöbb perk pusztán csak kifizetődő, gyakran kívül esünk a megszerzésüktől.

SPECIAL

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki