Magyar Fallout Wiki

Fallout 4

288pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A Fallout 4 egy, a Bethesda Softworks által tervezett a jövőben megjelenő játék lesz, a 2008-ban megjelent Fallout 3 után. Eredetileg 2004-ben a Bethesda a Fallout 3, Fallout 4 és Fallout 5 kiadásának a jogait licencelte az Interplay-től. Azonban, 2007-ben megvásárolták a teljes franchise valamennyi jogát, és az Interplay licencelte vissza a Bethesda-tól a jogokat a Fallout MMORPG kiadásához.

Pete Hines a Bethesda-tól a következőket mondta: "A teljes-körű licenc jogokat azért vásároltuk meg, hogy a Fallout tulajdonosai legyünk. Ezért természetesen egynél több Fallout játékot szándékozunk kiadni." Továbbá hozzátette: "Ez nem olyan valami, amit egyszer megcsinálunk, majd továbblépünk és soha többé nem foglalkozunk vele. Csak Isten tudja, hogy az mikor lesz és mennyi ideig fog tartani, de azzal a céllal vásároltuk meg, hogy birtokoljuk azt amit fejlesztünk hasonlóképpen, mint az The Elder Scrolls sorozatot."[1]f

Előző próbálkozásokSzerkesztés

A Black Isle Studios szintén tervezett egy Fallout 4 kiadást, az ő Fallout 3 (Van Buren) projektjük után.

Környezet és történetSzerkesztés

A Bethseda E3-as konferenciája során kiderült, hogy a játékos a Vault 111 (111-es menedék) egyetlen túlélője (Sole Survivor), aki a Nagy Háború után 200 évvel bukkan fel. Ezt megelőzően a játékos a háború előtti időszakban is élt párjával és közös gyermekükkel.

A 2015. június 3-i előzetes alapján kiderült, hogy a történet a Massachusettsbeli Boston környékén játszódik. Az előzetesben szerepel a Paul Revere emlékmű, a USS Constitution, és a Massachusetts szövetségi állam parlamentje is, aranyszínű kupolájával. A Scollay tér, a Bunker Hill-i emlékmű és a Fenway park is látható az előzetesben. A Fenway park vélhetőleg Diamond City-re lett átkeresztelve, ahogy az a régiségbolt (Diamond City Surplus store) nevében látható.

A Vault 111 vélhetőleg ugyancsak ennek a területnek a közvetlen közelében található nem messze Sanctuary Hills-től, ahol a Sole Survivor élt korábban. Az előzetes alapján Sanctuary Hills lesz az első helyszín, amivel a játék során találkozni fogunk (hacsak nem kerüljük el direkt), és a játékos robotja Codsworth is itt található.

JátékmenetSzerkesztés

A játékmenet nagyban fog hasonlítani a Fallout 3 és a Fallout New Vegas játékmenetéhez, vagyis lehetőség lesz first person és third person nézetben is játszani. Sok korábbról ismert ellenfél is megtalálható, mint a szupermutánsok, fosztogatók, ghoulok és a hatalmas patkányok. Új lehetőségek között lesz, hogy a páncél már részekből fog állni, és azokat külön-külön lehet módosítani, lesz lehetőség épületeket építeni, a dialógusok közben nem áll meg az idő, és a tárgykészítés is sokkal kifinomultabb lett: minden, a játékban felvehető tárgy hasznos lehet az új fegyverek és páncélok készítése, módosítása során. A fegyverek készítésekor az 50 féle alap fegyvert lehet majd több száz féle kiegészítővel módosítani, hogy a stílusunknak megfelelő fegyvert kapjuk.

A játék elején találhatjuk meg a Pip-Boy-t, amin keresztül tudjuk nézni a tárgyainkat, statisztikáinkat, térképeket, hallgathatunk rádióadásokat, és még játékokat is játszhatunk rajta. Másik visszatérő elem a V.A.T.S. (Vault-Tec Assisted Targeting System), aminek segítségével célzott lövéseket/ütéseket adhatunk le az ellenfelekre, miközben a valós idejű harc lelassul (ellentétben a korábbi részekkel, ahol teljesen meg is állt). A célzott lövések továbbra is akciópontba kerülnek, amik idővel visszatöltődnek. Lehetőség van még a V.A.T.S. segítségével a kritikus sebzés időzítésére is, vagyis mi mondhatjuk meg, hogy mikor használjuk fel azt.

Az épületek építéséhez a játékban szanaszét heverő tárgyakat tudjuk majd felhasználni, azokat tudjuk alap nyersanyagokká változtatni, hogy új épületeket, berendezési tárgyakat, kutat, növényeket, kereskedő bódét, lövegtornyot és sok más hasznos tárgyat készítsünk. Az így létrehozott településeink között akár karavánokat is indíthatunk, illetve érdemes lesz a településeket védelemmel ellátni (például: lövegtornyok, aknák), hogy ki tudjuk védeni a fosztogatók támadásait.

Szintén újítás a játékban, hogy ellentétben az előző két résszel nem lesz szintsapka, és a játékot is lehet folytatni a fő történetszál befejezése után is, akárcsak a fallout 3-ban a Broken Steel kiegészítő után.

Szeretnél többet tudni?Szerkesztés

ReferenciákSzerkesztés

Külső linkekSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki