Magyar Fallout Wiki

Charisma

288pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Charisma
Charisma.gif
Fallout, Fallout 2, Fallout Tactics
módosítja: NJK reakciók, árak, Beszéd, Cserekereskedelem
kacsolódó perk-ek: Személyi kultusz, Kalmár, Jelenlét
kapcsolódó jellegek: Jó természetű
Fallout 3
módosítja: NJK-k természetét a játékos felé, Cserekereskedelem, Beszéd
kacsolódó perk-ek: Állatbarát, Gyermeteg lelkületű, Pártatlan közvetítés, Kalmár, Scoundrel
J.E. Sawyer's Fallout RPG
módosítja:  ?
kacsolódó perk-ek:  ?
kapcsolódó jellegek:  ?
Van Buren
módosítja:  ?
kacsolódó perk-ek:  ?
kapcsolódó jellegek:  ?
200px
"Semmi nem mond többet egy megnyerő mosolynál."
 ... 
Gametitle-FO1.pngGametitle-FO2.pngGametitle-FO3.pngGametitle-FOT.pngGametitle-VB.pngGametitle-JES.png
Gametitle-FO1.pngGametitle-FO2.pngGametitle-FO3.pngGametitle-FOT.pngGametitle-VB.pngGametitle-JES.pngGametitle-LH.pngGametitle-TORN.png

Charisma ('Karizma') az egyike az Elsődleges statiszikáknak a SPECIAL rendszerben. Meghatározza a megjelenést és a sármot. A magas karizma azoknak a karaktereknek fontos, akik szavakkal szeretnék befolyásolni a az embereket. Módosítja az NJK-k reakcióit, és a Cserekereskedelem árait.

módosítja: Beszéd és Cserekereskedelem készségeket, NPC reakciókat, csapatlétszám limit-et.

Fallout, Fallout 2 és Fallout TacticsSzerkesztés

A Fallout 2-ben, a Karizma meghatározza azt, mekkora társaságot vihetsz magaddal. Ez a szám egyenlő a Karizma pontok felével, lefelé kerekítve. Pl. ha 5 a Karizma, 2 társat vihetsz magaddal.

Előre tervezett Karizma-beállítottságú karakter a Fallout-ban Albert és a Fallout 2 esetében Chitsa.

A Fallout véletlenszerű találkozásoknál, ha az Énekessel találkozol, megnövelheti a Karizmát 1-el.

Magas Karizma érték női karaktereknél megváltoztatja Myron párbeszédét szexuális hangvételűre.

A Fallout Tactics-ban a Karizma egy másodlagos dolog, hiszen a játék alapvetően harc-orientált, így a játékot könnyedén végig lehet vinni 1 vagy 2 Karizma ponttal, különösebb büntetés nélkül. Ennek ellenére érdemes újrajátszani egyszer a játékot magas Karizma értékkel, mivel a bunkerekben toborozható csapattársak így hamarabb elérhetővé válnak, ezáltal növelve a játékélményt és az esélyeinket a misszióknál.

Fallout 3Szerkesztés

A Karizma megváltoztatja az NJK-k hozzáállását. A hozzáállást szintén befolyásolja a karma, (néhány NJK jobban szereti a jó karaktereket), küldetéseket (a küldetés végrehajtásának módja drámaian megváltoztathatja az NJK hozzáállását), és a párbeszéd opciókat (ha balfácánként viselkedünk, egy kicsit csökkentheti a hozzáállást). A Karizma szintén hatással van a Cserekereskedelem és a Beszéd készségekre. Azok a karakterek, akik használni akarják a beszédkészséget, megfelelő karizmára van szükségük, azok akik viszont nem használják, nem nagy hasznát veszik ennek a SPECIAL pontnak.

Minden Karizma pont +2-t ad a Beszéd és a Cserekereskedelem készségekhez, a viselhető tárgyak akár +5-öt is (pl. Roving Trader Outfit +5 Cserekereskedelemmel vagy Pre-war Businesswear +5 beszéddel) amelyek sokkal hasznosabbak, mint azok a Karizmanövelő viselhető dolgok, melyek csak +1-et adnak. Van néhány eset, amikor csak a magas Karizma szükséges a beszéd opciókhoz, ahogyan a Moira's Survival Expert küldetésénél; mindazonáltal összességében a +1 Karizma a viselhető tárgyaknál csak egy különálló perk, ha a megfelelő beszéd/kereskedelemre ható viselhető tárgyak elérhetőek. A Karizma fontos szerepet játszik a küldetésekben, könnyebbé téve a végrehajtásukat. Kerüld az olyan tárgyak viselését mint az Enklávé Erőpáncél vagy sisak mert csökkentik 1-el a Karizmát.

Value Képesség módosítók
1 Cserekereskedelem +2, Beszéd +2
2 Cserekereskedelem +4, Beszéd +4
3 Cserekereskedelem +6, Beszéd +6
4 Cserekereskedelem +8, Beszéd +8
5 Cserekereskedelem +10, Beszéd +10
6 Cserekereskedelem +12, Beszéd +12
7 Cserekereskedelem +14, Beszéd +14
8 Cserekereskedelem +16, Beszéd +16
9 Cserekereskedelem +18, Beszéd +18
10 Cserekereskedelem +20, Beszéd +20

Karizma-alapú perk-ekSzerkesztés

Perk Követelmény Szint További követelmények
Gyermeteg lelkület 4 4
Scoundrel 4 4
Pártatlan közvetítő 5 8
Állatbarát 6 10
Kalmár 6 14 Cserekereskedelem 60

Módszerek a Karizma növeléséreSzerkesztés

Elsődleges statisztikák

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki